Tak jsme se toulali Kruškami

Ahoj kamarádi, přátelé a všichni, kteří jste se sem zatoulali.

Naši kamarádi motorkáři z Nového Města u Jáchymova nás požádali, jestli bysme jim nepohlídali penzion s jejich pejskem . Tak jsme vyrazili a jeli jsme se toulat Krušnými horami.

Starali jsme se o jejich krásného německého ovčáka Dastyho a dělali jsme mu společnost ... byl moc hodnej. Ke známým se chová jako děsný mazel, ale když ho někdo naštve, dokáže být pěkně vostrej. smiley

Měli jsme naplánované nějaké ty toulky, kam se při návštěvách motorkářských akcí časově nedostaneme, tak jsme si některé splnili. Na první toulky jsme vyrazili poblíž penzionu (naší základny) wink ... i pivo tu teklo proudem.

Zde fotogalerie  Naše základna a okolí

V okolí Jáchymova je naučná stezka Jáchymovské peklo.

Důl Eliáš a jezírko

Historická naučná stezka „Jáchymovské peklo“ vede místy málo známými, krásnými, ale nezapomenutelnými svou minulostí, kterou skrývá. Slavná hornická minulost této oblasti je ale poznamenána tragickými událostmi posledního období těžby od roku 1945 do začátku 60. let minulého století. Tehdy se v Jáchymově dobývala uranová ruda v zájmu velmocenských hrátek Sovětského svazu.

My jsme se vydali k průmyslovému komplexu Eliáš, který sestával z dolů a úpravny, se nacházely dva tábory pojmenované prostě Eliáš I a Eliáš II. Poblíž je jezírko a skautský kříž vztyčený na paměť vězněných skautů a skautek.

U něj je mohyla Eliáš.

Zde fotogalerie Důl Eliáš a jezírko

A jdeme na další toulky ....

Skály na Strašidlech a okolí

Tentokrát jsme se vydali ke skalám na Strašidlech. Hlavní skály, kde je ze dřeva vyřezaná socha posledního krušnohorského medvěda, jsme sice nenašli, ale aspoň něco jsme prolezli.

Zde fotogalerie Skály na Strašidlech a okolí

No a jsou tu třetí toulky, na které jsme se hodně těšili.

Pytlácká rokle

Krásná rokle s nádherným divokým potůčkem. Opravdu něco úžasného ... a nikde ani človíčka smiley Máme tu také ještě jeden rest, který jsme nenašli ... pytláckou boudu.. ještě se sem někdy vrátíme.

Zde fotogalerie Pytlácká rokle

No a jsou tu poslední toulky v Kruškách.

Hornická oblast u Hřebečné

Vyrážíme z obce Hřebečná a jdeme po Hornické horské stezce okolo dolu Mauritius s přilehlou štolou Kryštof. Odtud pokračujeme k Schneppově pince a dále k lomu Hřebečná s krásnými kamennými varhany. Odtud se touláme přes louky a lesem k Červené jámě, kde se nachází kouzelná pohádková chaloupka, v níž je občerstvení.

No a po občerstvení sestupujeme zpět do Hřebečné.  Tady ještě jeden pohled na krásné ... ale trochu zamračené Krušné hory... začínalo pršet.

A tady fotogalerie Hornická oblast u Hřebečné

Do Krušek se určitě na nějaké toulky zas vrátíme, těch krásných námětů na toulky je tu fakt hodně.